info
JANGAN TAKUT.......LEMAK MEMANG UNTUK DIBAKAR

Byk antara kita tidak percaya ,lemak yg menyeliputi badan kita antara fungsi utama nya adalah untuk 1. Menebat haba semasa kesejukan
Sumber tenaga altenative semasa 'emergency'....semasa lahir, bayi dilindungi dari kesejukan dengan pembakaran 'brown fat' , golongan eskimo dikutub utara memakan lemak ikan paus utk memberi extra tenaga dan kepanasan dimusim dingin, ..JADI..Memang lemak utk dibakar...SOALANYA ??? bagaimana hendak membakar lemak,..secara saintifik ,.apa yg telah dr temui dalam penyelidikan dr;

1. Senaman secara berterusan selama minimum 30 minit / sehari dengan jantung berdenyut sebanyak 130 denyutan seminit. Ini mampu menjana pembakaran lemak secara purata sebanyak 10 ke 20 % atau 1500 ke 2000 kalori bersamaan dengan 0.05 kg hingga ke 0.1 kg sehari atau 0.5 kg ke 1kg penurunan berat seminggu dan dalam tempoh yang sama tiada kalori extra diambil dari luar yang berlebihan dan tidak digunakan / ditukar menjadi lemak baru.

2. Bahan 'Fatburnner didalm JDM' mampu membakar seminimumnya 35% dan sehingga 50% atau lebih bergantung kepada faktor yang pernah dr senaraikan seperti 1. usia 2. halangan pil langsing berkimia 3. hala ngan ubatan steroid, pil hormone estrogen / progesterone / psychotropic pil 4. penyakit adrenal 5. mereka yg tidak berdisplin mengawal kalori intake, makan makanan yg salah pada waktu yg salah,.amalan makan sebaik ambil JDM walaupun tanpa perlu senaman seperti diatas dan tidak mahu bykkan mengambil sayur, buahan dan serat; penurunan 1 kg sehingga 2 kg sehari berlaku pada mereka yg betul-betul ikut nasihat dr,..kerana lemak telah dibakar selepas badan mampu menghasilkan enzime pembakar lemak secara berkesan .
Yang paling penting utk semua pengamal JDM faham:
1. Semasa proses penurunan berat sehingga mencapai berat ideal,..adalah masa yg amat sukar,..penguna bukan saja kena mengambil JDM sebagai sumber pembakar lemak,..malah KENA sanggup mengurankan makan (kalori < 1000kcal /day) dan jika perlu lebih rendah sehingga 500kcal /day utk membolehkan sel-sel lemak diaktifkan dan dibakar secara maxsimum.
2. Sanggup menukar tabiat makan , bermula dgn jumlah kalori , kemudian jenis makanan yg bykkan fiber, sayurm buahan serta kaborhidrat mudah yg pelbagai jenis,..sehingga merasa biasa dan selesa..dgn amalan diet baru.
3. Displinkan diri mengambil makanan lebih kerap (4-5 hidangan kecil),.elak makan malam dan senantisa mula harian dgn 'light breakfast".
4. Jgn berfikiran NEGETIF dari awal 'kerana tak sanggup lalui saat perlu" IKAT PERUT" dgn mengurangkan kalori kerana bimbang tidak lagi mampu menikmati makan seperti biasa,...ini kerana fikiran ini SALAH !!!,..Bila badan anda sudah berada dlm zon selamat ( berat ideal),..sel -sel badan anda sudah bekerja dlm tahap metabolisma yg tinngi,.enzim pembakar lemak mudah di hasilkan,.anda sudah mudah merasa kenyang,.kini halangan hormone dan kimia yg tidak stabil yg satu ketika dulu menghalang anda dari kurus tidak berlaku walupun anda berpuasa sehingga berbulan, atau anda PANIC bila mendapati berat badan anda naik 2-3 kg , HANYA kerana anda murung atau rungsing sudah BERLALU / TIADA,.....UR FREE MEN.


FORMULA 4-3-2 DARI DR. ROZMEY
Jika anda mahu segera landsing dan sihat dgn program diet JDM ( kalori < 1000kcal/day). ..anda perlu segera merubah jenis pemakanan anda;

1. empat hidangan kecil sayuran dan buahan

2. Tiga hidangan kecil protin mudah (seperti ikan & soya)

3. Dua hidangan kecil kaborhidrat spt roti, nasi

Yakinkan diri anda , yakin JDM mampu menaktifkan sel-sel lemak dan membakar ia sebagai sumber tenaga.,.yg anda bantu berlaku dgn cepat ,.bila anda lebih byk mengambil serat, sayuran n buahan.

dgn hidangan kaborhidrat n protin n lemak yg rendah,..lebih byk enzim pembakar lemak mampu dihasikan,..menjadikan lebih byk lemak dibakar,..

pusat pemakanan di hipotalamus menerima lebih maklumat menyatakan badan anda dlm keadaan cergas, bertenaga dan kenyang.


ANDA IMPIKAN BADAN YG SIHAT DAN LANGSING???

Jika anda sanggup amalkan diet yg seimbang, kalori yg mencukupi dan senaman utk kardiovascular secara regular,..anda pasti menikmati hidup yg ceria,,


TIP UTK LANGSING & SIHAT
1. amalkan sarapan pagi yg kecil (600kcal) eg. sekeping roti disapu majerin dan segelas minuman.
2. makan lebih kerap (4-5x), tapi dgn jumlah kalori yg kecil,..ini membantu usus anda tidak menghasilkan enzim secara berlebihan, ia juga membantu menstabilkan tahap gula dlm darah , tanpa tekanan / beban berlebihan kepada pancrease,.makanan yg tidak berada terlalu lama dlm perut , mengurangkan rangsangan pada otak utk terus merangsang pengeluaran enzim lipase secara berlebihan, dan seterusnya stimulate centre pemakanan.
3. Elak makan malam dan makan makan yg tinggi lemak n protein, sebaliknya bykkan makan makanan yg tinggi serat, sayur, buahan,..mula senantisa menukar jenis kaborhidrat mudah pada setiap hidangan,..ini membolehkan badan dengan mudah mengunakan kaborhidrat yg pelbagai jenis sebagai sumber kalori tanpa berlaku 'resistant' atau metabolisma 'shutdown'


PENGGUNA JDM5 PERLU BANYAK MINUM AIR
Mereka yg bersauna ,..memang kehilangan byk air melalui perpeluhan,..biasanya air yg hilang melalui kelenjar peluh sekitar 300-400ml sehari dan melalui pernafasan sekitar 400-600 ml sehari,..majoriti air hilang melalui air kencing (1500ml) / najis 800ml.

semasa bersauna,.jika masa dan suhu adalah faktor berapa byk air akan hilang melalui kulit,..biasanya jika bersauna 30 minit dgn suhu 39 C..air akan hilang extra 400-1000ml.

sekiranya penguna sauna tidak minum air yg mencukupi,..kemungkinan berlaku kejadian 'acute dehydration' dan tekenan darah rendah secara 'temporary' .

pengamal Mate 5 juga ,.perlu minum extra 500-1000ml air lebih dari amalan biasa,.kerana peningkatan metabolisma akan menigkat kadar pengeluaran haba dan kehilangan air,..

sel yg tidak cukup air tidak dapat bekerja dgn maksimum dan melambatkan pembakaran lemak...

So,.kejadian pitam pengamal Mate 5 yg bersauna,..bukan kerana kesan tidak baik Mate 5


BAHAN KIMIA DALAM AMALAN DIET
Tahukah anda, bahan kimia dalam amalan diet akan memberikan kesan buruk kepada kesihatan anda
Antara kesan-kesan yang akan terima adalah:-
Kesan jangkamasa pendek:
Gementar dan berdebar, letih, susah tidur, panas badan,pitam, kerap buang air besar, kegemukan mendadak bila berhenti.
Kesan jangkamasa panjang:
Kerosakan pada hati dan buah pinggang
Ubatan berkimia bertindak dengan menekan / menahan rasa lapar tanpa membantu sel meningkatkan tahap metabolisma. Dan terbukti tidak berkesan dalam perawatan penurunan berat badan, secara keseluruhan, dimana 90% kes , terjadi kegemukan mendadak sebaik saja berhenti mengamal pil berkimia.
Penyelidikan yang dijalankan di UK dan US selama 20 tahun mendapati rawatan dengan pil pelangsing berkimia hanya mampu menurunkan berat badan 5-10% sahaja dan 30 % tidak langsung hilang berat manakala 60 yg berat turun , mengalami kenaikan berat semula , lebih dari berat asal hanya dalam tempoh 3 ke 6 bulan.
Andai itu pernah anda alami dengan pengambilan pelbagai product slimming sebelum ini, maka kini telah di temui satu penemuaan baru hasil dari kajian Doktor Rozmey. Telah terbukti selamat, berkesan, telah di luluskan dan disahkan selamat oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dan Pusat Racun Negara dan telah di gunakan oleh ramai mereka yang mempunyai masalah berat badan sekarang.
Jadi hendak tunggu apa lagi, jom hubungi kami untuk tempahan dan penghantaran cepat.


MENGIRA KALORI MAKANAN

Murtabak/mutton - 1 piece - 722 kalori
Cheese Cake - 1 slice - 400 kalori
Roti Telur & Dhal - 1 piece & 1/2 cup - 414 kalori
Laksa Kari - 1 bowl - 589 kalori
Nasi Lemak - 1 complete - 644 kalori
Mee Goreng Mamak - 1 plate - 660 kalori
Lor Mee - 1 bowl - 383 kalori
Mee Rebus - 1 plate - 556 kalori
Mee/Bihun Goreng - 1 plate - 510 kalori
Kuey Goreng Kerang - 1 plate - 743 kalori
Mee Wantan - 1 plate - 409 kalori
Laksa Penang - 1 bowl - 436 kalori
Mee sup - 1 bowl - 381 kalori
Lor Mai Fun - 1 plate - 422 kalori
Nasi Briyani Kambing - 1 plate - 587 kalori
Nasi Minyak + Rendang Daging - 1 plate - 664 kalori
Nasi Campur + 3 dish - 1 plate - 620 kalori
Century Egg Porridge - 1 bowl - 423 kalori
Nasi Ayam - 1 plate - 600 kalori
Nasi Goreng Biasa - 1 plate - 637 kalori
Nasi Claypot - 1 bowl - 898 kalori
Bah Kut Teh - 1 bowl - 348 kalori
Sotong goreng tepung - 1 small plate - 630 kalori
Sup Krim - 1 rice bowl - 375 kalori
Cheese burger with extra beef - 1 whole - 438 kalori
Fried fish cake with bun - 1 whole - 433 kalori
sundae chocolate - 1 cup - 380 kalori
Apple Pie - 1 piece - 260 kalori
Cheese & meat sauce - 1 small plate - 444 kalori
Sandwich chicken salad - 1 whole - 481 kalori
Pasembur - 1 plate - 752 kalori
Rojak Buah - 1 plate - 443 kalori
Teh tarik - 1 glass - 83 calori (if you take 4 cups a day, it will equal to 1 1/2 bowl rice
0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
  • About Me

    My photo
    no AHLI : HPM46811 dealer panaz herba prima dan testimoni terbaru espresso xy email: keroll_bahry@yahoo.com sms: 0137145668

    CONTACT

    YM : keroll_bahry

    email : herba.prima.duke@gmail.com / keroll_bahry@yahoo.com

    call / sms : +60137145668

    LET's Talk

    keroll_bahry

    UNDER my SPONSER

    DILA (ololypop) +60137164745 dila.dietjusmate5.com
            SHAH (shahsyntax) +60176528810 shah.dietjusmate5.com
                HADI (mashadiros) +60177457653 hadi.dietjusmate5.com
                        ATIKAH (rodziah_ra) +60125961317 atikah.dietjusmate5.com
                                NORAIN (a_quratul)+60134266491 ain.dietjusmate5.com
                                    TAZWATI +60195508191 wati.dietjusmate5.com
                                    IDRIS +60137866167 idris.dietjusmate5.com
                                    LIZA +60193539334 liza.dietjusmate5.com
                                    PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA!!! ANDA di perlukan disini!!! cepat dapatkan ruangan ini segera..

                                    Followers

                                    mudah AJE! cepat2!!!
                                    ORG BEE PEE cepat2!!!

                                    Anda pengunjung kerr???

                                    Free Hit Counter

                                    FEEDJIT Live Traffic Feed

                                  • Search This Blog

                                    mudah AJE! cepat2!!!

                                    Hyprobulksms

                                    Question n Comment

                                    ADvertise here!!!... y not?? it just only RM20/banner ( in 1 month). just mesej 0137145668 or email keroll_bahry@yahoo.com
                                    RM40 AJE! cepat!!!
                                    RM37 AJE! cepat!!!
                                    Join My Community at MyBloglog!